اهداف و سياستها  
اهداف:

 

حضرت علی (علیه اسلام): «لا غنی کالعقل و لا فقر کالجهل و لا میراث کالادب و لا ظهیر کالمشاوره»

امام علی (علیه السلام) فرمودند: «هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخواهد بود». نهج البلاغه (صبحی صالح، ص 478)

نقش مشاوره در مدرسه هدایت، راهنمایی و کمک به دانش آموزان در انتخاب راه ها و حل مسائل خویش و موفقیت تحصیلی است.مشاوره­ی مدرسه تمام جنبه های رشد و تکامل دانش آموزان را در دو بعد تحصیلی و تربیتی مدنظر قرار می دهدو پیشرفت دانش آموزان را ارزیابی کرده و به او در حل مشکلات تحصیلی و تربیتی کمک نموده و رابط بین خانه و مدرسه می باشد. 

با توجه به اینکه جامعه کنونی، جامعه­ی دانایی محور لقب گرفته است، نوجوانان و جوانان بیش ازهمه نیازمند توسعه و آگاهی هستند تا دریابند چگونه با کنترل خویش بر مشکلات زمان خود فائق آیند.بخشی از آگاهی­های نیازمند این نسل ذیل عنوان مهارت های زندگی تعریف می شود.مهارت های زندگی تمهیداتی است برای تحول یا تغییر رفتار، تا میان سه حیطه­ی دانش، بینش و رفتار، موازنه ای صورت گیرد.

هدف کلی از مهارت های زندگی، افزایش ظرفیت روانی-اجتماعی و بالابردن سطح بهداشت روانی جوانان است تا از رفتارهای آسیب­زای فردی و اجتماعی پیشگیری شود و هدف مدرسه تأکید بر رشد همه­ جانبه­ی دانش آموزان و تأکید بر کسب مهارت ها از منظر اسلامی و رویکرد علمی می باشد.

واحد مشاوره تحت عنوان کارگاه تربیتی و آموزشی فعالیت نموده و تلاش خود را بر سه محور ذیل متمرکز می نماید تا دانش آموز بتواند:

  • روند تحصیلی خود رامدیریت کند وسطح برنامه ریزی تحصیلی خود را ارتقاء دهد.
  • خود را بشناسد و استعدادهای خود را دریابد. خود را فردی ارزشمند و قابل احترام بداند و به توانای های خود اطمینان داشته باشد و کل وجودش را همانگونه که هست بشناسد و بپذیرد و با شوق و امید زندگی کند.
  • خود را در وضعیت بحران و مشکل، مدیریت نموده و بدون دغدغه خاطر و ناراحتی با واقعیت زندگی مواجه شود و با بکارگیری مهارت های زندگی به حل مسائل خود بپردازد.
  • با استفاده از ارزش های اسلامی و آموزه های قرآن کریم و سیره علمی و عملی ائمه اطهار علیهم السلام در راستای دستیابی به تحول تحصیلی، اهداف تحول تربیتی خود را نیز مدنظر قرار دهد.

 

 

جدول سیاست های راهبردی جهت دستیابی به اهداف مشاوره آموزشی و تربیتی

اهداف

راهکارها

زمان اجرا

دانش آموز بتواند روند تحصیلی خود را مدیریت کند و سطح برنامه ریزی تحصیلی خود را ارتقاء دهد.

 

  • آموزش مهارت برنامه ریزی
  • آموزش مهارت به کارگیری شیوه صحیح مطالعه
  • آموزشمهارت هدف گذاری
  • آموزشمهارت کنترل اضطراب امتحان
  • آموزشمهارت دقت و تمرکز
  • آموزشمهارت تقویت حافظه
  • آموزشمهارت تصمیم گیری

نیمسال اول

 

خود را بشناسد و استعدادهای خود را دریابد. خود را فردی ارزشمند و قابل احترام بداند و به توانایی های خود اطمینان داشته باشد و کل وجودش را همانگونه که هست بشناسد و بپذیرد و با شوق و امید زندگی کند.

  • مهارت خودشناسی
  • مهارت ارتباط مؤثر
  • مهارت شاد زیستن

 

نیمسال اول- دوم

 

خود را در وضعیت بحران و مشکل، مدیریت نموده و بدون دغدغه خاطر و ناراحتی با واقعیت زندگی مواجه شود و با بکارگیری مهارت های زندگی به حل مسائل خود بپردازد.

  • آموزش مهارت مدیریت استرس
  • مهارت حل مسئله

 

نیمسال اول- دوم

 

با استفاده از ارزش های اسلامی و آموزه های قرآن کریم و سیره علمی و عملی ائمه اطهار علیهم السلام در راستای دستیابی به تحول تحصیلی، اهداف تحول تربیتی خود را نیز مدنظر قرار دهد.

 

  • شناخت دیدگاه های اسلامی و به کارگیری آموزه های تربیتی در زندگی فردی و اجتماعی
  • تعیین اهداف تربیتی
  •  

- ارائه و بررسی آیات و روایات و سیره عملی معصومین علیهم السلام جهت ارتقاء سطح آرامش روانی

  • مدیریت خواب در سبک زندگی اسلامی

نیمسال اول- دوم

 

 

 

     
 
خبرهای تازه  
تقدیر از برگزیدگان مسابقات قرآن مطهری
همزمان با جشن میلاد حضرت زینب سلام الله علیها، با اهدای جوایز، از تلاش های متسابقین قرآنی دبیرستان، تقدیر شد.
همچنین به دختران عزیزی که نامشان مزین به نام زینب است، یک شاخه گل اهدا شد.  

برگزاری مسابقات ورزشی در هفته ورزش و تربیت بدنی
دانش آموزان در یک روز مفرح در رشته های مختلف ورزشی، با یکدیگر به رقابت پرداختند. 

برگزاری اولین جلسه انجمن اولیا و مربیان

نتایج سی و چهارمین دوره مسابقات جامع قرآن کریم مدارس مطهری (ره)
الحمدلله الذی هدانا لهذا و ما کنا لنهتدی الا ان هدانا الله
 
به لطف خداوند متعال، عنایت اهل بیت علیهم السلام و تلاش فراوان دانش آموزان عزیز قرآنی و مربیان محترم، دبیرستان برای سومین سال متوالی در مسابقات جامع قرآن کریم مدارس معارف مطهری کل کشور، موفق به کسب رتبه اول شد.
خدا را به خاطر این موهبت شاکریم و قدردان زحمات همه عزیزان هستیم
 
💠 نتایج رشته های آوایی
حفظ موضوعی : زهرا نورانی رتبه اول
حفظ جزء ۳۰: مطهره صمدی رتبه اول
ترتیل : ملیکا محمدی رتبه سوم
همخوانی : فاطمه زهرا سوداچی - زینب گلدوزها - ملیکا محمدی - کوثر سلیمانی رتبه اول
💠 نتایج رشته های پژوهشی
نهج البلاغه: مهدیه زارعی رتبه اول
مفاهیم: حسنا سادات میرهادی رتبه اول
صحیفه سجادیه : مریم سمیعی رتبه سوم

تشکیل انجمن اولیا و مربیان در سال جاری
اسامی اعضای محترم انجمن اولیا و مربیان در سال تحصیلی 1405_1404:
🔹جناب آقای بابایی(پایه دوازدهم)
🔹جناب آقای رهبر(پایه دوازدهم)
🔹جناب آقای طریقت(پایه یازدهم)
🔹جناب آقای پیشوایی( پایه یازدهم)
🔹جناب آقای قربانعلی (صبورا) (پایه یازدهم)
🔹جناب آقای خوشکام(پایه دهم)
🔹جناب آقای کوثری(پایه دهم)
🔹جناب آقای محمدی دوست(پایه دهم)
🔹جناب آقای همتی(پایه دهم)
 

برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات جامع قرآنی مدارس شهید مطهری سراسر کشور
مرحله نهایی سی و چهارمین دوره مسابقات جامع قرآنی مدارس شهید مطهری سراسر کشور به صورت مجازی ۱۴ تا ۱۶ مهر ماه برگزار شد.
در این مسابقات دانش آموزان در رشته های پژوهشی و آوایی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
با آرزوی موفقیت برای همه متسابقین 💐

انتخابات شورای بسیج دانش‌آموزی
انتخابات پرشور شورای بسیج دانش‌آموزی با اشتیاقِ مثال‌زدنیِ دانش آموزان، صحنه‌ای زیبا و به‌یادماندنی آفرید.
هوای مدرسه، بوی مسئولیت‌پذیری و هم‌بستگی می‌داد و حضور پررنگ و آگاهانه‌شان، نویدبخش آینده‌ای درخشان است و این آغاز راه است... 🌱
آفرین بر این همدلی و مشارکت!
15 مهر

صبحگاه متفاوت با موضوعی مهم و شنیدنی! (گفت‌وگوی آزاد درباره‌ی شبهات مربوط به فلسطین)
اگه سوال یا ابهامی درباره‌ی اتفاقات فلسطین داری، 🧐
یا تمایل داری دوستانت نظراتت رو بشنون 🤗
یا دوست داری بدونی واقعاً اونجا چه خبره، این برنامه برای توئه! ☺️
قراره با هم حرف بزنیم، فکر کنیم، و بدون قضاوت، به حرف‌های هم گوش بدیم.
مکان: سالن آیت الله امامی کاشانی
زمان: دوشنبه ها، ساعت ۷ صبح
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21  آرشیو خبر‌ها
     
 
 
نقشه سایت